امروز

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۴:۵۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،  تیم ملی پاراتکواندو کشورمان در جام ریاست فدراسیون جهانی موفق به کسب ۷ نشان خوشرنگ شد و بر سکوی قهرمانی مسابقات ایستاد.

 به گزارش دریای ورزش“،   پنجمین دوره مسابقات پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۲۳ یکشنبه ۲۱ آبان به میزبانی کشور اردن در شهر امان و با حضور ۴۷ شرکت کننده برگزار و در پایان تیم ایران موفق به کسب ۵ نشان ارزشمند طلا، یک نقره و یک برنز و عنوان قهرمانی مسابقات شد.

بعد از تیم ایران کشور‌های چین تایپه و مغرب به ترتیب عناوین دوم و سوم جدول مدال آوران را به خود اختصاص دادند.
ابتدا در وزن ۵۸- کیلوگرم محمدطا‌ها حسن پور دور نخست با «ماختین جوئل» از اسپانیا رو به رو شد و به پیروزی دست یافت، اما مقابل «ون ژیائو ژیان» از چین شکست خورد و به نشان برنز رسید.
سعید صادقیانپور ابتدا با قرعه استراحت در وزن ۶۳- کیلوگرم رو به رو شد و سپس در فینال مقابل «چیانگ چن» ۱۷ بر ۷ به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن انداخت.
در وزن ۷۰- کیلوگرم تیم ایران ۲ نماینده داشت که «امیرمحمد حقیقت شناس» دور نخست برابر «رشید اسماعیل» از مغرب به برتری دست یافت و راهی فینال شد؛ در سمت دیگر جدول مهدی پوررهنما مقابل «استرانگ لایک» از ایالات متحده آمریکا به روی شیاپ چانگ رفت و به پیروزی رسید. نهایتا در فینالی تمام ایرانی پوررهنما با صلاحدید کادر فنی فاتح آن شد و مدال‌های طلا و نقره میان نمایندگان ایران تقسیم شد.
علیرضا بخت در وزن ۸۰- کیلوگرم ابتدا استراحت کرد و سپس با پیکار مقابل «جوزف لین» از بریتانیا و کسب نتیجه ۳۹ بر ۱۰ نشان طلای دیگری را برای ایران به دست آورد.
در اوزان ۸۰+ کیلوگرم و ۶۵+ کیلوگرم به ترتیب حامد حق شناس و لیلا میرزایی نمایندگان کشورمان بودند که به دلیل نبود حریف در وزنشان به ۲ نشان طلا دست یافتند.
هدایت تیم ملی در این رویداد در گروه آقایان برعهده پیام خانلرخانی سرمربی و علی کریمی صابر مربی بود؛ در گروه بانوان نیز عاطفه کشاورز سرمربیگری تیم را عهده دار بود. همچنین جمشید سهرابی سرپرست و خیرالله قلی زاده پزشک تیم بودند.
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی