امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۳:۵۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

دریای ورزش“،   زلاتان ایبراهیموویچ اعلام کرده هنوز برای خداحافظی از فوتبال قانع نشده است.

 به گزارش دریای ورزش“،   فوق‌ستاره سوئدی دنیای فوتبال که پس از بازگشت به میلان، وعده قهرمانی به هواداران این تیم داد، سرانجام به وعده‌اش عمل کرد و جام قهرمانی را پس از ۱۱ سال دوباره برای روسونری به ارمغان آورد. «به شما قول می‌دهم تا اسکودتو را فتح نکرده‌ایم، این تیم را ترک نخواهم کرد». این سخنان ایبرا پس از پیوستن به میلان در سال ۲۰۲۰ بود. زلاتانی که این فصل بازوبند کاپیتانی تیم را در اختیار نداشت اما به خوبی از پسِ رهبری تیم، چه از درون زمین و چه از روی نیمکت برآمد و در نهایت به وعده‌اش عمل کرد. به نظر می‌رسید با توجه به از دست دادن بازی‌های بسیار در فصل گذشته و افت شرایط جسمانی، مهاجم میلان در پایان فصل قصد آویختن کفش‌هایش را داشته باشد اما ظاهراً زلاتان فعلاً برای گرفتن چنین تصمیمی به نتیجه نرسیده است.

ایتالیا برای ماست!

زلاتان که پس از مسجل شدن قهرمانی، سر از پا نمی‌شناخت و دیوانه‌وار به همراه هم‌تیمی‌هایش انرژی خود را تخلیه می‌کرد، سخنرانی باشکوهی در رختکن تیم انجام داد و گفت: «همگی جمع شوید. حواستان به من باشد! نه، خونسردی خودتان را حفظ کنید زیرا نمی‌خواهم تصمیم مبنی بر خداحافظی را اعلام کنم. روز اول که به اینجا بازگشتم، هیچ‌کس به ما باور نداشت. در میانه مسیر، افراد دیگری هم به ما اضافه شدند و حالا به مقصد رسیده‌ایم. با فداکاری، رنج، خودباوری و تلاش، به اهدافمان رسیدیم و حالا قهرمانِ ایتالیا هستیم. اول از همه باید از جملگی بازیکنان تشکر کنم و از این پس از جانب همه بازیکنان از جانب تیم صحبت می‌کنم. پائولو مالدینی، ریکی ماسارا و ایوان گازیدیس! از شما هم تشکر می‌کنیم. پس به من قول بدهید مثلِ یک قهرمان شادی می‌کنید. مثلِ یک قهرمان، قهرمانی‌تان را جشن می‌گیرید زیرا حالا نه تنها میلان متعلق به ما، بلکه ایتالیا برای ماست!»

خداحافظی؟ شاید وقتی دیگر

زلاتان که پس از مصدومیت شدید در دیدار مقابل یوونتوس (آوریل ۲۰۲۱) و به تبع، جراحی زانوی سمت چپ در فصل گذشته نقش کم‌رنگ‌تری از لحاظ حضور در ترکیب اصلی تیم پیولی داشت، مجموعاً ۱۱ دیدار را به عنوان یار اصلی به میدان رفت. به مرور زمان، ریتم حضور ایبرا در زمین کمتر شد و در سال ۲۰۲۲، مهاجم ۴۰ ساله روسونری تنها ۲ دیدار را از ابتدا آغاز کرد. این جراحی، عامل اصلی افت زلاتان بود؛ مصدومیتی که او را تا اواسط سپتامبر خارج از شرایط آرمانی و پس از بازگشت نیز تاندون آشیلِ او را تحت تاثیر قرار داد. زلاتان که امیدوار بود با حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ از بازی‌های ملی خداحافظی کند، این شانس را با توجه به حذف تیم ملی سوئد از دور پلی‌آف انتخابی جام جهانی با قبول شکست مقابل لهستان از دست داد.

ایبرا تصمیمش را گرفته است

زلاتان قصدی برای خداحافظی از فوتبال و بازنشستگی کامل، حداقل تا پایان فصل آینده را ندارد اما تمدید قراردادش با میلان، بستگی به شرایط و یک فاکتور مهم دارد. او که پیش از مصدومیتِ سنگینش، قرارداد خود با باشگاه را به مدت یک فصل دیگر تمدید کرده بود، قراردادش در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ (یک ماه دیگر) با میلان به پایان خواهد رسید و اگر میلان پیشنهادی برای تمدید قرارداد به او ندهد، راهی تیمی دیگر خواهد شد و دوران بازی‌گری‌اش را تا پایان ۴۱ سالگی ادامه خواهد داد. زلاتان تصمیمش را گرفته و اولویت او، تمدید قرارداد با میلان است؛ تیمی که سرانجام تکیه زدن دوباره به تاج و تخت فوتبال ایتالیا را تجربه کرد و سودای ماجراجویی فراتر ازمرزهای این کشور را در سر می‌پروراند.

تمدید، مستلزمِ پاسخگویی

ریکی ماسارا و پائولو مالدینی، آماده‌اند تا به مهاجم باتجربه تیمشان پیشنهاد تمدید قرارادی یک ساله را پیشنهاد دهند اما ارائه این پیشنهاد در گرو شفاف‌سازی زلاتان است؛ این که آیا ایبرا زانویش را مجدد جراحی خواهد کرد تا قادر به انجام بازی‌های بیشتری باشد یا قصد دارد بدون جراحی و با همین زانوی ناسالمش، فوتبال را ادامه دهد. مهاجم سوئدی این شانس را دارد که با توجه به عدم حضور تیم ملی کشورش در جام جهانی ۲۰۲۲، زانوی خود را دوباره به تیغ جراحان بسپارد و حداکثر پس از پایان نیم‌فصل اول، شرایط آرمانی حضور در رقابت‌های حساس را پیدا کند. زلاتان، میلان را به سمتِ رسیدن به جام قهرمانی فوتبال ایتالیا رهبری کرد اما روسونری و رهبرشان، اهداف ارزشمندتری دارند. آن‌ها با توجه به یدک کشیدن عنوان قهرمان ایتالیا در سید یکم قرعه‌کشی فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قرار خواهند گرفت و محکوم به بازگشت هستند. بازگشت به قله رقابت‌هایی که دومین تیم پرافتخار تاریخش به حساب می‌آیند. حضور لیورپول در فینال لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید، تهدید جدی برای قرمز و مشکی‌پوشان است. قهرمانی احتمالی که باعث خواهد شد رده دوم پرافتخار ترین تیم فوتبال اروپا را با قرمزهای آنفیلد شریک شوند. / فوتبال ۳۶۰

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی